perjantai 14. helmikuuta 2014

Teknisiä ongelmia

Olen koittanut muokkailla tätä blogia mieleisemmäksi, mutta pirulainen kun se on vaikeaa. (Varsinkin näillä tietoteknisillä taidoilla.) Jossain välissä blogger muuttui jotenkin ja sen jälkeen alusta ei ole toiminut entiseen tapaan. Kuten kuvien lisäys tonne sivulle. Nyt niihin vaaditaan otsikko. Siis mitä?! En minä halua otsikoida mun kuvia. Mä vaan haluan kuvia sinne. Nih. Ja sitten toisinaan tää ilmoittelee, että koneen käyttöjärjestelmä ei tue bloggeria. Oookkei...

Ja sitten otsikko. Pahoittelut, mutta jotta sain sen sellaiseksi kuin haluan, niin se ei nyt toimi linkkinä mihinkään. Tai no toimii, jos huomaa sieltä sellaisen pienen heittomerkin, joka nyt toimittaa blogin otsikkoa täällä hallintapaneelissa (ja siis myös siellä blogin sivulla). Joo, en osaa. Enkä tajua. Mä hanskaan ihan muita juttuja kuin näitä.

Edit 2/17/14: No ei hitsiläinen, pakkohan se oli vääntää blogin nimi näkyviin, sillä muutenhan se näkyi kaikissa listoissa sillä heittomerkillä (´). Välillä mietin, että olenkohan mä sittenkään oikeasti ruskeahiuksinen... Ei hyvänen aika...

Ja nyt kun tälle en-tajua-tietotekniikkaa-linjalle lähdettiin, niin tiiättekö, mä vasta pari kuukautta sitten tajusin, että tää koko juttuhan kannattaa tallentaa omalle koneelle! Sain nyt tallennettua omat jorinani koneelle epämääräisessä koodiröykkiössä. Jee, hyvä minä. Muuta en sitten osannutkaan.

Toistaiseksi omassa ammatissa on riittänyt, että hallitsee perusjutut ja erilaiset asiakastietojärjestelmät. Ja ne meneekin ihan suht sujuvasti, mutta tää blogi-hässäkkä on joiltain osin ihan hepreaa. Ja toisinaan se on varsin ärsyttävää, mutta AnteeksiSorryFörlåt näillä mennään.

Aina ei tajuu.
 
 
p.s. Onneksi tätä ärsytystä lieventää tieto siitä, että kohta lähden hakemaan M:n Dallasin kentältä. Ja sillä on tuliaisia Suomesta! 


4 kommenttia:

  1. Juu en makaan valilla mitaan tajua tasta tekniikasta. Ma vaan kaytan sita. Mut hei, tuliaiset suomesta pelastaa minka tahansa tilanteen. :D

    VastaaPoista
  2. Lohdullista kuulla, että en ole ainut jolla on viime aikoina ollut pulmia Bloggerin kanssa. (Vaikka en ole vielä edes yrittänyt muuttaa ulkoasua!) Tuntuu, että Googlen prioriteetit on jossain ihan muualla, ja Blogger on joko taitamattomien tai huithapelien vastuulla...

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. En ymmärrä, että kun olen nyt yli vuoden käyttänyt bloggeria Windows 8:lla ongelmitta ja nyt on alkanut herjaamaan... Argh! Jos osaisin, vaihtaisin toiselle palvelimelle.

      Poista