tiistai 28. elokuuta 2012

Hello Wisconsin!

Viikonloppuna käytiin katselemassa vähän muitakin kuin Illinoissin maisemia. Perjantaina ajettiin Milwaukeehen (Wisconsiin) ja oltiin siellä yksi yö. Hotelli valittiin netistä aika arpomalla (tosin tästä asiasta on kaksi HIEMAN toisistaan eroavaa näkemystä) ja olihan se - ihan kiva. Hotellilla oli aika toimiva (ilmainen, aina iloinen asia) shuttle Milwaukeen keskustaan. Tosin lähtöajat olivat hieman jotain sinne päin, mutta keskustaan päästiin. Ja samalla kuljetuksella myös illalla takaisin hotellille. Perjantai-ilta oli mukavan lämmin ja sitä olikin varsin kiva viettää terasseja kiertäen.

Milwaukee

Seuraavana päivänä ajettiin auto lauttaan ja seilattiin Lake Michiganin yli Muskegoniin (Michiganiin). Lauttamatka kesti 2,5h ja melkein koko aika tulikin paistateltua päivää kannella. Ja sen kyllä huomasi viimeistään illalla.

Muskegonin satama

Mikä t-paidan raja? Ai mikä aurinkorasva?

Muskegoniin ei siis ollut tarkoitus jäädä, vaan lähdettiin siitä ajelemaan etelään. Vastaan tulikin varsin kivalta näyttävä rantakaupunki, South Haven. Koska etukäteen ei tarkalleen tiedetty, missä haluttaisiin olla toinen yö, ei etukäteen ollut hotelliakaan varattuna. Kyseiseen kaupunkiin oli tullut muutama moni muukin ja 4-5 hotellia käytiin läpi ja kaikki oli buukattu täyteen (okei, no yhdessä olisi ollut joku 400$:n sviitti). Eipä sitten jääty sinne yöksi, vaan lähdettiin ajamaan Benton Harboriin. Matkalta soittelin hotellia ja saatiin valita ihan kahdesta(!) vapaana olevasta huoneesta. Kaupungissa oli kiva kävelykeskusta järven rannalla (jengiä oli seuraamassa auringonlaskua) ja käytiin ihanalla kattoterassilla nauttimassa vähän iltapalaa.Valitettavasti yhtään kuvaa ei tullut otettua.

Sunnuntaina lähdettiin aamupalan jälkeen ajamaan kotiin. Ja ihan hyvä, että oltiin ajoissa kotona, sillä myöhemmin iltapäivällä alkoi aikamoinen rankkasade. Tälle alueelle (ja muutamalle muullekin) annettiin tulvavaroitus ja läheisellä päätiellä oli useampi tuuma vettä. Illalla vietiin roskikset tien varteen(*), joten samalla tuli testattua vanhan kalvotakin vedenpitävyys. Tosin vettä tuli niin paljon, että housut kuitenkin kastuivat läpimäriksi, mutta paita pysyi kuivana! Koira ei millään olisi lähtenyt iltapissalle (yök turkki kastuu), kurkisteli vain autotallin ovelta.

(*) selitys asialle: Roska-autot kiertävät maanantaiaamuisin, joten siksi roskikset yleensä viedään jo sunnuntai-iltana tien varteen odottamaan. Kaikenlaisten pikku-roskiskaivajien vuoksi roskikset (siis sekäjäte- ja kierrätysastiat) pidetään autotallissa. Mutta todella kätevää, kun kierrätettäviä ei tarvitse lähteä raahaamaan minnekään. Mulla onkin oma lajittelukeskus autotallissa!

Koiruus oli reissun ajan viereisessä koirahoitolassa. Kaikki oli mennyt hyvin, vaikka häntä suorana viipottikin sunnuntaina kotiin. Hyvä juttu jatkoakin ajatellen, jos tarvitsee koiralle muutamaksi päiväksi hoitopaikan. Paikka vaikuttaa muutenkin hyvältä ja luotettavalta ja aikaisemmin viikolla eläinlääkäri teki koiruudelle perustarkastukset ja tarkisti rokotukset. Hyvä niin.

Lopuksi vielä vähän mäyräkoirahuumoria.

ps. Päässä soi koko reissun ajan That '70s show-tunnari.