keskiviikko 8. toukokuuta 2013

Vai niin

Maanantaina päiväsellä talkkari tuli soittamaan meidän ja naapurin ovikelloa, koska tästä "yksiköstä" (asunnot on siis kahden asunnon yksiköissä) oli tullut palohälytys. Mitä ilmeisemmin kyseessä oli vikailmoitus, sillä ihan rauhassa tässä kotona oltiin ilman mitään sen kummempia lieskoja. Selvisi, että meidän asunnon "hälytinyksikkö" oli antanut vikailmoituksen ja se vaihdettiin uuteen.

Aiemmin olen jo aloittanut operaation vaihda paristot palovaroittimiin, sillä vuorotellen jokainen varoitin on ilmoittanut vanhentuneesta paristosta. Varoittimet on kytkettyjä (sarjaan ja sähköön), mutta backuppina niissä on lisäksi paristot. Viime viikolla heräsin klo 04 aamuyöstä vaihtamaan makkariin paristoa, sillä vaikka pariston ottaa irti, jatkaa varoitin silti piippailua. Siinä vaiheessa, kun napsautin valot makkariin, oli Koiruus pedillään siihen malliin, että pliis voitko sammuttaa ne valot...
Mielenkiintoisin juttu tuli ilmi, kun vaihdoin pariston häkävaroittimeen. Varoitin ei ollut kytkettynä (siis niihin katosta tuleviin johtoihin) eikä siinä edes ollut paristoa. Justjust... Huomautin kyllä asiasta talkkarille (mikä sinänsä ei varmasti tullut yllätyksenä...).

Tämä meidän kylpyhuoneen home-juttu, mistä aiemmin kerroin, on tietty edelleen kesken. Reilu pari viikkoa sitten talkkarin tilaama "handyman" tuli tsekkaamaan tilanteen (kaikki saumat uusiksi) ja ottamaan mallin silikoninauhan väristä. Sanoi tulevansa seuraavana maanantaina. No eipä ole sen jälkeen näkynyt eikä kuulunut. Itsekin tosin unohdin koko asian, mutta laittelin sähköpostia talkkarille ja tiedustelin, että mikä boogie. Sain selville, että tässä on muissakin asunnoissa pikku-rempan tarvetta, joten handyman on ollut aika kiireinen eikä siksi ollut vielä ehtinyt tänne päätyyn. Mutta pääasia, että asia on hoidossa.

Ja sitten lopuksi vielä tarinaa, siitä miten käy, kun ei muista asiota. Voi että tuli sekoiltua suomalaisen verkkopankin kanssa ihan huolella. Maksoin sitten erään viimeisen laskun kahdesti (sen olin jo siis aiemmin laittanut e-laskuista maksuun) ja toisen laskuni täysin väärällä summalla ja viitenumerolla (ja tämänkin laskun olin jo siis aiemmin kertaalleen, oikeilla tiedoilla, maksanut). Eläköön. No eihän siinä auttanut muuta kuin laittaa asiakaspalveluun viestiä, että näin kävi. Tietysti ihan vaikka tota tarkkaivaisuutta olisi voinut käyttää ja tutkia niitä laskun tietoja ja tilitietoja ihan hitusen tarkemmin. Kerroin tästä ystävälleni E:lle, joka sai ainakin hyvät naurut, sillä hänen sanojaan lainaten olen itse "rouva täsmällisyys ja tarkkaavaisuus". No, ilmeisesti on vähän alkanut ote lipsumaan., On tämä vaan joskus niin äärettömän kätevää, kun pitää hoitaa asioita kahteen maahan. Ja sitten kun et muista, että mitä olet maksanut ja milloin (ja minne!). Argh.

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti